Przyjmowanie wniosków na dodatek węglowy

Przyjmowanie wniosków na dodatek węglowy

Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakrzówku informuje, że od dnia 22.08.2022r. rozpoczynamy przyjmowanie wniosków na dodatek węglowy. 

Wnioski przyjmujemy w godzinach pracy tj.: 
poniedziałek – piątek  7:30 – 15:30


Jak złożyć wniosek o wypłatę dodatku węglowego?

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego będzie można złożyć:

  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej – platforma ePUAP;
  • osobiście (papierowo) w Ośrodku Pomocy Społecznej w Zakrzówku w sali nr 1 – przy wejściu do Urzędu Gminy Zakrzówek, 
  • za pośrednictwem operatora pocztowego,

Jak złożyć wniosek elektronicznie? 

UWAGA!!! Aby się zalogować na platformę ePUAP należy mieć podpis kwalifikowalny lub profil zaufany. Można też zalogować się przy pomocy swojego banku.  

  1. Wydrukować wniosek, dokładnie wypełnić i podpisać. Druki dostępne poniżej: https://www.gov.pl/attachment/da5924f2-3426-44b6-b4ae-3f71a87300a4

https://www.gov.pl/attachment/d4b5fe57-4c5b-4e14-b954-14f1f16b84c0

https://www.gov.pl/attachment/65f2d2b1-3c4f-4caa-b8ab-f32e91f52479

  1. Wniosek zeskanować.
  2. Zalogować się na platformie ePUAP i z katalogu spraw wybrać zakładkę Pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór. W dalszej kolejności kliknąć przycisk Załatw sprawę.
  3. Jako adresata wpisać naszą jednostkę – OPS-Zakrzowek
  4. W Rodzaju pisma wybrać “Wniosek”, w pole Tytuł pisma wpisać “Wniosek o wypłatę dodatku węglowego”, w treści wpisać czego sprawa dotyczy, np. “W załączeniu przesyłam wypełniony i zeskanowany wniosek o wypłatę dodatku węglowego”.
  5. Kolejnym krokiem jest dołączenie zeskanowanego wniosku w formie załączników.
  6. Podpisać wniosek podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.

LUB

  1. Wypełnić wniosek w formie elektronicznej dostępnej w formie: https://www.gov.pl/attachment/da5924f2-3426-44b6-b4ae-3f71a87300a4

https://www.gov.pl/attachment/d4b5fe57-4c5b-4e14-b954-14f1f16b84c0

https://www.gov.pl/attachment/65f2d2b1-3c4f-4caa-b8ab-f32e91f52479

  1. Następnie zapisać go i podpisać za pomocą jednej z dwóch możliwości. Wniosek ten powinien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego.
  2. Kolejnym krokiem jest: zalogować się na platformie ePUAP i z katalogu spraw wybrać zakładkę Pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór.
  3. W dalszej kolejności kliknąć przycisk Załatw sprawę. Jako adresata wpisać naszą jednostkę: OPS-Zakrzowek
  4. W Rodzaju pisma wybrać “Wniosek”, w pole Tytuł pisma wpisać “Wniosek o wypłatę dodatku węglowego”, w treści wpisać czego sprawa dotyczy, np. “W załączeniu przesyłam wniosek o wypłatę dodatku węglowego”.
  5. Następnie do wniosku w sprawie należy dołączyć jako załącznik podpisany wcześniej elektronicznie wniosek o dodatek węglowy i całość podpisać podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.

Wniosek o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30 listopada 2022 r. Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.

Dodatkowe informacje pod numerami telefonów: 81 8215072 lub 81 8215065.

Jednocześnie informujemy, że Wójt przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, jednostka JST odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości osobistego odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku węglowego. Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku węglowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku. Realizacja dodatku węglowego możliwa jest wyłącznie w formie przelewu bankowego na wskazany przez wnioskodawcę rachunek bankowy.

Pamiętaj, że za złożenie fałszywego oświadczenia grozi Ci odpowiedzialność karna.

Spośród wymienionych źródeł ogrzewania, zaznacz tylko to, które jest głównym źródłem ogrzewania zasilanym paliwem stałym. Wskazane źródło ogrzewania musi być uprzednio wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). To jest warunek otrzymania dodatku węglowego.

Wnioskodawca musi wpisać siebie jeszcze raz w danych osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego.

Budynek wielorodzinny to taki w ramach, którego są wyodrębnione administracyjnie odrębne  lokale mieszkalne Budynkiem wielorodzinnym będzie zatem budynek mieszkalny, w którym wydzielono więcej niż 2 lokale mieszkalne. Przepisy nie przewidują kategorii pośredniej pomiędzy budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym a wielorodzinnym. Każdy budynek mieszkalny będzie przynależał do jednej z ww. kategorii

Proszę stosować się do instrukcji:

https://www.gov.pl/attachment/51097eff-cda9-44e3-8a2b-1f1363db51c8

Proszę zapoznać się  z klauzulą informacyjną RODO odnośnie dodatku węglowego:

Klauzula Informacyjna  w związku z przetwarzaniem danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej RODO, informuję, iż:

  1. Administrator

Administratorem Państwa danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakrzówku, ul. Żeromskiego 24, 23-213 Zakrzówek, adres e-mail: zakrzowek@ops.pl,  nr tel. 81 821 50 72.

  1. Inspektor Ochrony Danych

Kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych w sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz realizacji przysługujących Państwu praw związanych z ich przetwarzaniem możliwy jest pod adresem e-mail: iod@data-partners.pl.

  1. Cel i podstawa prawna przetwarzania

Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przyznania dodatku węglowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym oraz Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia  16 sierpnia 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego.

  1. Odbiorcy danych osobowych

Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa. Ponadto mogą zostać ujawnione podmiotom, które przetwarzają dane osobowe na podstawie zawartych umów powierzenia. Dane mogą być także przekazane podmiotowi świadczącemu usługi pocztowe.

  1. Okres przechowywania danych osobowych

Państwa dane osobowe przechowywane będą przez okres 10 lat.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą

Posiadają Państwo prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także  prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

  1. Informacje o wymogu podania danych osobowych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku.